Wednesday 12 October 2011

Eğitim Şart


Malum olduğu üzere yüksek lisans için geldim bu ülkeye ve ilk haftadan itibaren de istediğimi almaya başladım. Ancak bu esnada çok hoşuma giden bir farklılıkla da tanıştım. Burada yüksek lisana için aldığınız derslerin çoğundan geçmek için dönem sonunda bizdeki gibi bir sınava girmek zorunda değilsiniz. Sınavla geçilen dersler de var tabi ama derslerin çoğunda, grupça veya bireysel olarak size verilen assignment için rapor hazırlıyorsunuz. Bu esnada hem kütüphaneden hem de internetten dilediğinizce faydalanıyorsunuz. Sonuçta iş dünyası da aynen böyledir, size bir görev atanır ve dilediğinizce araştırma yaparak zamanında bitirmeniz beklenir. Bu yöntemle sınavdan 2 gün önce kastırıp deli gibi ezber yapmak hiç bir işinize yaramıyor. Olması gereken de bu bence...

Ama tabi raporunuzu hazırlarken wikipedia'dan veya başka bir kaynaktan olduğu gibi kopyalayıp yapıştırmamanız lazım. Pek çok farklı kaynak araştırmanız ama sonuçta kendinize ait özgün bir metin oluşturmanız bekleniyor. Metninizin içinde alıntılar da olacak tabi ama onların da kesinlikle ama kesinlikle kaynaklarının belirtilmesi gerekiyor. Kısacası "Academic Integrity" konusunda çok hassaslar. İlk haftaki induction derslerinde sırf 2 saat academic integrity nedir, ne değildir, neden yapmamalıyız, yaparsak ve yakalanırsak neremizden kan alırlar gibi pek çok konuda uzun ve detaylı bir şekilde aydınlattılar bizi.

Bu önemli uyarılar esnasında, bir tarafta bizim gibi basit öğrencilerin bile intihal yapmaması konusunda son derece ciddi ve hassas olan zihniyetle, diğer tarafta da intihal yaptığı kanıtlanan ve bu konuda ceza alan bir şahsı milli eğitim bakanı yapan zihniyeti karşılaştırdım. Şaka gibi... Sonradan bu dersin videosunu ve notlarını maille ilettiler. Konu hakkında biraz daha detaylı bilgi almak isteyenler şuradan ulaşabilir.



No comments:

Post a Comment