Saturday 8 October 2011

Olaylar Olaylar...

Buraya geldiğimden beri Türkiye'den çok farklı gelişen ve dolayısıyla beni şaşırtan bazı olaylar oldu. Onlardan şöyle bir kuple aktarayım istedim size:

Yurtdışından gelen birisi için burada banka hesabı açtırmak tam bir eziyet. Hesap açabilmeniz için okulunuzdan bir referans mektubu istiyorlar. O mektubu da okuldan almak nedense tam 1 hafta sürüyor. Mektup aldınız diyelim hemen öyle bankaya gidip hesap açtıramıyorsunuz. Size hesap açacak görevliyle işlemleri yapabilmek için randevu almanız lazım. Ona da en erken 3-4 gün sonraya randevu veriyorlar. Vallahi şaka gibi...

Burada bir de öğrenci işleri olsun, bankalar olsun, hemen her yerde insanlar yetkili kişiye bişey sormak veya işlem yapmak için uzun sıralara giriyorlar ve sabırla bekliyorlar. En ufak bir kaynak teşebbüsü olmuyor ne güzel ama insan yine de bu mekanlara bir q-matik koyar. O kadar sıra gördüm ama daha bi tane q-matik görmedim.

Şaşırdığım bir olay daha: Bizdeki benzinliklerde olan pompacıların Avrupa'da olmadığını görmüştüm, biliyordum ama gece 12'den sonra kapanan benzinlik ilk defa burada gördüm. Bizdeki benzinlikler 24 saat açıktır üstelik pompacı da hazır bekler ama burda adam gece olunca bildiğin kepengi indiriyor, ışıkları kapatıp gidiyor, enteresan... Bu arada 1 poundu neredeyse 3 TL olan Britanya'da 95 oktan benzinin litresi 1.32 pound, dizel mazotun litresi de 1.37 pound. Mazotun daha pahalı olması mı ilginç yoksa İngiltere'de bile Türkiye'den ucuz benzin satılması mı daha ilginç artık kararı siz verin...

Son olarak Leyla ile Mecnun'u ilk defa burada izlemeye başladım netten. İsmail abi, senin ağzından çıktığınla kulağının duyduğunun hastasıyım...

No comments:

Post a Comment