Wednesday 26 October 2011

Turşu Yemek Ya Da Yememek...


Beni tanıyan arkadaşlar ne kadar turşu hastası bir insan olduğumu bilir. Şu adreste anlatılan turşuculardan İstanbul'da olanlarının hepsini test etmişimdir. Ama benim favorim, mekanı Kadıköy Halit Ağa Caddesi üzerinde bulunan ve turşularını Bursa'nın Gedelek Köyü'nden getiren Tad-Al turşucusudur. İsmi kadar turşuları da iddialıdır. Ama tabi Britanya diyarlarında değil kaliteli turşu, fabrikasyon bile olsa normal turşu bulmak imkansız gibi gelmişti bana ilk başlarda. O yüzden mecburen buranın bana sunduğu alternatiflere yöneldim.

Polonyalılar'ın da bize benzer turşu adetleri varmış diye duymuştum, buraya gelince de teyit etmiş oldum çünkü Asda marketinde satılan turşular Polonya menşeiliydi. Hemen denedim tabi ama denemez olaydım. Allahım o neydi öyle ya, turşu olması gereken sebzelerde tatlı bir tat var. Bariz şeker ya da onun gibi bir şey katmışlar. Büyük hayal kırıklığı neticesinde kavanozu aynen çöpe yolladım. Sonraki hafta Asda'da bu sefer kendi markaları altında sattıkları farklı bir turşu gördüm ve tabi hemen onu da aldım. Ama bu seferkine de dayamışlar sirkeyi, iğrenç keskin bir tat, bizdeki turşularla uzaktan yakından alakası yok, yencek gibi değil. Bu kavanozun akibeti de önceki gibi oldu.

Bu iki deneme sonrası sonuç olarak, turşu alacaksam kesinlikle Türk malı olacak, bu kadar macera yeter dedim. Ama tabi Türk malı turşu nereden bulurum diye düşünürken, sağolsun sınıftan bir arkadaş Portswood caddesinde International Food diye bir marketten bahsetti. Ertesi gün soluğu orada aldım. Benim temel amacım turşu almaya gitmekti ama bir de neler göreyim. Konserve de olsa, sarmalar, dolmalar, patlıcan kızartmaları, sucuklar, zeytinler, Çamlıca gazozlar ve hatta Hamidiye sular... Ve tabii ki Türk malı turşular!!! Hemen gözüme kestirdiğim Melis marka karışık turşuyu kaptım ve evde hemen bir kalite kontrol yaptım. Sonuç gayet tatmin ediciydi ve çok ama çok mutluydum. Ama arayışım yine de bitmedi, hastası olduğum bir başka tat için araştırmalarım devam ediyor: Şalgam, mümkünse acılı...

No comments:

Post a Comment