Tuesday 4 October 2011

Ters Bir Millet


İngiltere'deki 10. günüm ve gerek hava olsun, gerek insanlarla ilişkilerim olsun şimdilik her şey yolunda. İngiliz insanı aynen bilindiği üzere kibar, nazik ve misafirperver. Aksanları süper şeker ona da lafım yok ama bir sürü ters alışkanlık var sanki bu ülkede...

Şimdi bütün Avrupa, para birimi olarak Euro'ya geçmişken, İngilizler ısrarlar hala Pound kullanıyor. Hadi bunun ekonomik nedenleri vardır anlarım. Bütün dünyada trafik soldan akarken burda( bir de Avustralya ve KKTC'de galiba) sağdan akıyor hadi bunu da kabul ettik diyelim. Ama peki arkadaşım elektrik prizlerini niye farklı yapar bir ülke ya? Nedir bunun mantığı? Buraya gelince ilk işiniz yanınızda getirdiğiniz cihazlarınız için çevirici adaptör(uk visitor adaptor) aramak oluyor haliyle...

Marketten süt alıyorum. Kutu 1 litreden daha büyük gibi geldi bana, ölçüsüne bakayım dedim. o da ne?! Ölçüsü 2 pint?! Pint ne lan oldu tabi ilk tepkim. Sonra baktım ki 1 pint 568 ml yazıyor yani yarım litreden birazcık fazla. Hey allaaam diyerek attım sütü sepete.

Bir de benim banyodaki lavabo musluğum bir acayip. Hem suyun miktarını hem de sıcaklığını aynı vanadan kontrol ediyorsunuz. Şöyle oluyor: Suyu az açarsanız su soğuk akıyor, vanayı daha da açıp miktarı arttırısanız sıcak akmaya başlıyor. Yahu ben belki suyun çok akmasını ama aynı zamanda soğuk akmasını istiyorum, ya da az aksın ama sıcak aksın istiyorum? Bu muslukla olmuyor işte...

Ama tabi bunlara çok da takmadan farklılıklarımız zenginliğimizdir diyerekten alışmaya çalışacağız başka çaresi yok...


2 comments:

  1. o elektrik prizlerini çeviriciler en ucuz boots da satılıyor aklında bulunsun

    ReplyDelete
  2. Ben de Pounders dan aldım 2 tane. Tanesi 1 pound :) Boots yok galiba buralarda ya da ben daha denk gelmedim. Ben her türlü alışveriş için ASDA'ya gidiyorum, fiyatlar bayaa iyi gibi :)

    ReplyDelete