Monday 31 October 2011

Hayırlı Halloween'ler!..


Bizim memlekette büyük şehirlerde en fazla bir kaç mekanda yapılan kısıtlı sayıdaki Halloween partisinin aksine, Britanya'da Halloween kutlamaları çok yaygın. Bir kaç hafta öncesinden büyük marketlerde sırf bu gün için özel reyonlar açılıyor. Bu reyonlarda envai çeşit kostüm, maske ve diğer çeşitli şaka ve süs malzemeleri satılıyor. İnsanlar aldıkları bu kostümleri, geceleri partilere giderken, Halloween'den 2-3 gün önceden giymeye başlıyor. Sadece maske değil kimisi belli ki saatlerini harcayarak ağır ve meşakkatli makyaj yapıyor.

Bu seneki kutlamaya gelecek olursak, 31 Ekim'in Pazartesi gününe denk gelmesine rağmen insanlar Southampton'da Halloween'i yoğun bir şekilde kutladı gibi geldi bana. Öyle ki, şehir merkezine gitmek için beklediğim iki otobüs de ağzına kadar dolu gelince binemedim. Üçüncü otobüsle şehir merkezine gidince gördüm ki, parti düzenleyen mekanların kapılarının önünde upuzun kuyruklar ve sokaklarda dolaşan bir sürü kostümlü insan var. Bu arada ben bu mekan önü kuyruk işini de anlamış değilim. Haftasonu gittiğimiz bir mekanda bizi de böyle kuyrukta beklettiler biraz. Beklerken zannediyorum ki içerisi ağzına kadar insan dolu, ondan daha fazla alamıyorlar. Çünkü içerden bir kaç kişi çıktıkça kuyrukta sırada bekleyen kişiyi içeri alıyorlar. 15 dakikalık bekleme sonrası sıra bize geldi, içeri girdik ki içerisi hiç de öyle tam kapasite değil. Dışarda kuyrukta bekleyenleri ve hatta bi o kadarını da rahatça alabilir. Burda olay sanırım aynen bizim sözlükler gibi insanları biraz bekletip ilgiliyi arttırmak. İnsan çünkü kapısında 50 kişinin beklediği bir mekanı görünce nedir buranın olayı diye soruyor ister istemez.

Sonuç olarak bu bol kostümlü, değişik ve eğlenceli gecenin, fotoğraf için pek çok malzeme vereceği belli olduğundan, aldım makinamı elime ve bolca fotoğraf çektim. İnsanlar da zaten saatler harcadıkları o kostümleri ile poz vermeye can attığından şöyle güzel sonuçlar çıktı ortaya...


No comments:

Post a Comment